måndag 10 mars 2014

Tävling i Norberg!

I fredags packade jag in Hugo i en träningskompis bil. Äntligen var vi påväg ner till Fagersta för en tävlingshelg! När vi kom ner till Fagersta mötte vi upp Kimona och hennes familj med deras husbil, för jag och Hugo skulle bo i den med dom över helgen. Jätte mysigt var det!!
Vi åkte direkt och letade tävlingsplatsen, Gissa om vi fick en chock när vi kom fram..vi möttes av ett hus som jag tror det var ett av de värsta huset jag sett på länge, plåtbitar hängde, huset var typ helt sönderfallet och aa , tur att det var huset som var brevid inte de vi skulle vara i. Tävlingen höll till i en gammat industrihus.
Vi hade sån tur så när vi var där och kollade så kom domaren dit och skulle fixa lite så han släppte in oss så vi fick kolla! Kan ju säga att det var det bästa underlag jag har sprungit på någonsin, sand och grus tillsammans!
Lördagen kom och jag och Kimona var jätte taggade, det gick jätte bra för Kimona och Ramos, Så roligt att se att han har så otroligt roligt på plan, även om han inte alltid lyssnar på matte hehe.
När det var dags för Hugo så klantade matte till sig på andra hindret så vi diskade oss, men resten av banan var så otroligt fin.. Aldrig sett han göra så fina lopp som han har gjort i helgen.
Han tog alla slalomingångar fast han varje gång kom i för högfart och knappt bromsade.
Igår... jag trodde allt skulle skita sig vid slalomet som var tredje hindret på en raka, vi har aldrig suttit en sån slalomingång på tävling.. men igår!! igår satt den och hela slalomet togs snabbt, smidigt och enkelt, resten av banan och alla kontaktfält var det bästa jag sett honom göra.. Vi kom runt felfritt.. vårat första felfri lopp någonsin!
Jag hade start nummer 47 av 49, Jag förstår fortfarande inte hur det gick till, men jag sprang ut direkt med Hugo eftersom  han blir så stressad, och alla som var med kom lika glada emot oss och kramade både mig och Hugo. Sen säger Kimona att det var prisutdelning och att vi borde lyssna. Och i högtalarna ropar människan att Hugo har vunnit.... Kimona och jag bara kollade på varandra och jag frågade " sa hon verkligen Hugo?" Vi blev tvungen att gå fram och fråga " sa du verkligen Hugo?" och hon kollade på oss som om vi vore dum i huvudet och sa ja.
Vi vann. Vårat första felfria lopp, vår första pinne, vi hade snabbast tid med 1,5 sekund till den som hade bäst tid efter oss, och vi vann..  Kan fortfarande inte smälta de...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar